Jugada Flash

Jugada Flash

miércoles, 1 de marzo de 2017

Jugada 17 - SOLUCIÓ

Ja teniu disponible la resposta a la JUGADA 17



La resposta correcta era JUGADA LEGAL.

Què hi passa a la jugada?
L'equip negre controla la pilota i finalitza el seu atac realitzant un tir a cistella. Dos jugadors, un de cada equip, donen un cop de dits a la pilota fent que arribi a un jugador de l'equip negre que es troba al seu camp defensiu (trepitjant la línia de mig camp).

Per què no hi ha camp enrere?
Perquè hi hagi camp enrere cal que es compleixin TOTS els següents 3 punts Article 31.1.2 de les Regles de Joc:
  • Que l'equip que es troba atacant tingui control de pilota en la pista del davant.
  • Que l'últim jugador en tocar la pilota en la pista del davant sigui de l'equip que està atacant i que té el control de la pilota.
  • Que el primer jugador en tocar la pilota a la pista del darrere sigui un jugador d'aquell mateix equip.
Comentar que el control d'un equip finalitza: Article 14.1.3 de les Regles de Joc: La pilota deixa d’estar en contacte amb la (les) mà(mans) del llançador en un tir a cistella o en un tir lliure.

Per altra banda, perquè hi hagi un nou control cal que...Interpretació 14-1 de les Regles de Joc: El control per part d’un equip s’inicia quan un jugador d’aquest equip té el control d’una pilota viva perquè la sosté o la bota.

Tornant a la jugada, des del moment que es produeix el tir (finalització del control quan la pilota surt de les mans) fins que el jugador de l'equip negre agafa la pilota amb un peu a cada camp, cap jugador obté un nou control de pilota en la pista del davant de l'equip negre (donar un cop de dits a la pilota no és un cas que es contempli com a nou control per més dirigit que pugui ser aquest cop de dits, igual que passaria en el salt entre dos inicial). Per tant no es compleix el primer punt; cap de l'equip negre té el control de la pilota en la pista del davant després del tir a cistella i per tant no hi pot haver camp enrere. El jugador quan controla la pilota amb un peu a cada camp pot iniciar un regat cap a la pista del darrera o la del davant.


Per què no s'ha de donar un nou compte de 24 segons?
Article 29.2.3 de les Regles de Joc:
Després que la pilota toqui l’anella de la cistella dels contraris, el rellotge de llançament es reiniciarà a 14 segons, si l’equip que obté el control de la pilota és el mateix equip que tenia el control de la pilota abans que la pilota toqués l’anella.

Interpretació 29/50-39 de les Regles de Joc:
Exemple: A1 realitza un llançament a cistella. La pilota toca l'anella. A2 colpeja la pilota i després A3 n’obté el control de la pilota
Interpretació: El rellotge de llançament es reiniciarà a 14 segons, tan aviat com A3 guanyi el control de la pilota en qualsevol part del terreny de joc.

En aquesta situació, per tant, s'ha de concedir un nou compte de 14 segons a l'equip de negre, i no de 24.



Per primera vegada des de que es va engegar la jugada flash, i per poc, hi ha hagut més participació en les respostes incorrectes que en la correcta.

Jugada legal48%
Violació de camp enrere48%
Nou compte de 24 segons: 4%