Jugada Flash

Jugada Flash

miércoles, 29 de marzo de 2017

Jugada 21 - SOLUCIÓ

Ja teniu disponible la resposta a la JUGADA 21.





La resposta correcta era INTERPOSICIÓ DEFENSIVA.


Què hi passa a la jugada?
En una acció de contraatac un jugador atacant finalitza l'atac fent una entrada a cistella fent que la pilota toqui el taulell. Després que la pilota hagi tocat el taulell per sobre del nivel de la cistella, un jugador defensor toca la pilota.

Per què és una interposició defensiva?
Article 31.2.1 Regles de Joc:
Una interposició té lloc en un tir de camp quan un jugador toca la pilota mentre està completament per sobre el nivell de l’anella i:
  • Es troba en la seva trajectòria descendent cap a cistella,
  • Després que hagi tocat el tauler
En aquest cas es donen ambdues situacions, doncs quan el jugador defensor toca la pilota, aquesta ja ha tocat el taulell i es troba en trajectòria descendent.



Interposició defensiva: 63%
Jugada legal. El defensor no fa res d'il·legal: 37%




miércoles, 22 de marzo de 2017

Jugada 20 - SOLUCIÓ

Ja teniu disponible la resposta a la JUGADA 20.





La resposta correcta era FALTA PERSONAL DE L'ATACANT.


Què hi passa a la jugada?
El jugador defensor estableix una posició legal de defensa i es desplaça lateralment a la vegada que l'atacant es meu cap al defensor tot provocant un contacte al seu tors i ocupant la seva posició.

Per què és falta en atac?
El jugador defensor que es troba defensant a un jugador en pilota té dret a establir una posició legal defensiva tant ràpid i a prop del jugador atacant com sigui capaç ja que no s'han de tenir en compte els elements de temps i distància.

El jugador atacant utilitza l'espatlla per causar un contacte al tors del defensor, desplaçant-lo enrere i el que és més important i significatiu, ocupant i sobrepassant una posició al terra que estava sent ocupada pel jugador defensor.

Recordar que el criteri a aplicar per part del CABQ/EABQ és en cas de dubte entre:
  • Càrrega de l'atacant / bloqueig del defensor = CÀRREGA DE L'ATACANT
  • Jugada legal / simulació = JUGADA LEGAL
En el cas que un jugador simuli o exageri un contacte punible que ha rebut. Es sancionarà la falta i aquest jugador no haurà de ser advertit oficialment.


Falta personal de l'atacant: 44%
Simulació del jugador defensor: 39%
Falta personal del defensor: 14%
Jugada legal: 3%



miércoles, 15 de marzo de 2017

Jugada 19 - SOLUCIÓ

Ja teniu disponible la resposta a la JUGADA 19.




La resposta correcta era JUGADA LEGAL.


Què hi passa a la jugada?
Una jugadora rep una passada. En primer lloc dóna un cop de dits a la pilota, posteriorment agafa la pilota amb ambdues mans i finalment inicia un regat, moment en que és sancionada amb violació de doble regat.

Per què és una jugada legal i no són dobles?
Article 24.1.2 de les Regles de Joc:
Un driblatge comença quan un jugador després d’obtenir el control d’una pilota viva al terreny de joc, la llança, la colpeja, la fa rodar per terra, la bota o deliberadament la llança contra el tauler i la torna a tocar abans no sigui tocada per un altre jugador.

Article 24.1.4. de les Regles de Joc:
No són driblatges les accions següents: El fet d’intentar obtenir el control de la pilota colpejant-la.

En aquesta situació, per tant, la jugadora només efectua un regat. El fet de donar un cop de dits per intentar controlar la pilota no es pot considerar un regat i la jugadora té dret a iniciar un driblatge una vegada ha controlat la pilota (agafant-la).



Jugada legal: 70%
Violació de doble regat: 26%
Violació de passes: 4%


miércoles, 8 de marzo de 2017

Jugada 18 - SOLUCIÓ

Ja teniu disponible la resposta a la JUGADA 18.




La resposta correcta era FALTA ANTIESPORTIVA.


Què hi passa a la jugada?
Una jugadora de l'equip atacant es disposa a fer una penetració a cistella quan una jugadora defensora en una acció en la que fa un esforç per jugar la pilota produeix un contacte al braç de la jugadora atacant utilitzant una força excessiva.

Per què és falta antiesportiva?
Article 37.1.1 Regles de Joc
Els àrbitres sancionaran falta antiesportiva quan: Es produeix un contacte excessiu o dur quan un jugador fa un esforç per jugar la pilota.

Per més que la jugadora defensora faci un acció en la que fa un esforç per jugar la pilota i per més que tingui intenció de jugar-la, els àrbitres també han de valorar si es produeix un contacte excessiu o dur, i en aquest cas l'apreciació d'aquesta situació és la correcta.


Recordeu....

Els àrbitres han de jutjar l'ACC i no la INTENCIÓ. Cal fer un esforç des de tots els estaments per eliminar la idea que els àrbitres han de xiular una falta antiesportiva quan un jugador té intenció de fer falta. L'obligació dels àrbitres serà jutjar l'acció per determinar si:
  • No es fa un esforç legítim per jugar la pilota produint una acció on no hi ha opció de jugar la pilota.
  • Es produeix un contacte excessiu o dur quan un jugador fa un esforç per jugar la pilota.
  • Es produeix un contacte en una situació de contraatac que es sanciona com a falta i el contacte és causat lateralment o per darrera per part de l'últim defensor en trajectòria cap a la cistella.
  • O bé, es produeix un contacte d’un jugador defensor sobre un adversari sobre el terreny de joc durant els 2 últims minuts en el 4t període o període extra, quan la pilota està fora de banda per a un servei i resta a les mans d’un àrbitre o a disposició del jugador que ha d’efectuar el servei.
Els àrbitres hauran de penalitzar com a falta antiesportiva aquests 4 tipus d'accions.

El criteri a seguir pels àrbitres del CABQ-EABQ és sancionar falta personal en cas de dubte.



Falta antiesportiva: 77%
Falta personal de la defensora: 19%
Jugada legal: 2%


miércoles, 1 de marzo de 2017

Jugada 17 - SOLUCIÓ

Ja teniu disponible la resposta a la JUGADA 17



La resposta correcta era JUGADA LEGAL.

Què hi passa a la jugada?
L'equip negre controla la pilota i finalitza el seu atac realitzant un tir a cistella. Dos jugadors, un de cada equip, donen un cop de dits a la pilota fent que arribi a un jugador de l'equip negre que es troba al seu camp defensiu (trepitjant la línia de mig camp).

Per què no hi ha camp enrere?
Perquè hi hagi camp enrere cal que es compleixin TOTS els següents 3 punts Article 31.1.2 de les Regles de Joc:
  • Que l'equip que es troba atacant tingui control de pilota en la pista del davant.
  • Que l'últim jugador en tocar la pilota en la pista del davant sigui de l'equip que està atacant i que té el control de la pilota.
  • Que el primer jugador en tocar la pilota a la pista del darrere sigui un jugador d'aquell mateix equip.
Comentar que el control d'un equip finalitza: Article 14.1.3 de les Regles de Joc: La pilota deixa d’estar en contacte amb la (les) mà(mans) del llançador en un tir a cistella o en un tir lliure.

Per altra banda, perquè hi hagi un nou control cal que...Interpretació 14-1 de les Regles de Joc: El control per part d’un equip s’inicia quan un jugador d’aquest equip té el control d’una pilota viva perquè la sosté o la bota.

Tornant a la jugada, des del moment que es produeix el tir (finalització del control quan la pilota surt de les mans) fins que el jugador de l'equip negre agafa la pilota amb un peu a cada camp, cap jugador obté un nou control de pilota en la pista del davant de l'equip negre (donar un cop de dits a la pilota no és un cas que es contempli com a nou control per més dirigit que pugui ser aquest cop de dits, igual que passaria en el salt entre dos inicial). Per tant no es compleix el primer punt; cap de l'equip negre té el control de la pilota en la pista del davant després del tir a cistella i per tant no hi pot haver camp enrere. El jugador quan controla la pilota amb un peu a cada camp pot iniciar un regat cap a la pista del darrera o la del davant.


Per què no s'ha de donar un nou compte de 24 segons?
Article 29.2.3 de les Regles de Joc:
Després que la pilota toqui l’anella de la cistella dels contraris, el rellotge de llançament es reiniciarà a 14 segons, si l’equip que obté el control de la pilota és el mateix equip que tenia el control de la pilota abans que la pilota toqués l’anella.

Interpretació 29/50-39 de les Regles de Joc:
Exemple: A1 realitza un llançament a cistella. La pilota toca l'anella. A2 colpeja la pilota i després A3 n’obté el control de la pilota
Interpretació: El rellotge de llançament es reiniciarà a 14 segons, tan aviat com A3 guanyi el control de la pilota en qualsevol part del terreny de joc.

En aquesta situació, per tant, s'ha de concedir un nou compte de 14 segons a l'equip de negre, i no de 24.



Per primera vegada des de que es va engegar la jugada flash, i per poc, hi ha hagut més participació en les respostes incorrectes que en la correcta.

Jugada legal48%
Violació de camp enrere48%
Nou compte de 24 segons: 4%